The 10 Commandments ( 與狗狗的十個約定 )

作者:Stan Rawlinson

# My life is likely to last 10-15 years, any separation from you will be painful for me. Remember that before you buy me.
我的一生,只有十到十五年,時間雖然不長,但與你分離是我最難過的,請在帶我回家之前將這件事放在心裡。

# Give me time to understand what you want from me, don't be impatient, short-tempered, or irritable.
請多給我一點時間,讓我去了解你對我的要求。

# Place your trust in me and I will always trust you back. Respect is earned not given as an inalieable right.
請全心全意相信我,那對我非常非常重要。

# Don't be angry with me for long and don't lock me up as punishment, I am not capable of understanding why? I only know I have been rejected, you have your work entertainment and friends I only have you.
請不要對我生氣太久,也別把我關進籠子當作懲罰。你有工作、有娛樂和朋友們。可是,我只有你。

# Talk to me sometimes, even if I don't understand your words I understand your voice and your tone, "you only have to look at my tail".
請偶爾對我說說話吧。就算我聽不懂你說話的內容,但我聽得懂,你話中對我的情感。

# Be aware that however you treat me I'll never forget it, and if it's cruel it may affect me forever.
請你記得,無論你如何對待我,我將永遠不會忘記。

# Please don't hit me I can't hit back, but I can bite and scratch and I really don't ever want to do that.
當你想打我時,請你想到,我其實擁有可以咬碎你手骨的尖銳牙齒,只是我選擇不咬你。

# Before you scold me for being uncooperative, obstinate, or lazy, ask yourself if something might be bothering me. Perhaps I'm not getting the right foods or I've been out in the sun too long, or my heart is getting old and weak, I may be just dog tired.
當你開口罵我不聽話、太固執或太懶惰之前,請先想想是否有什麼正困擾著我,或許你沒有給我適當的食物,或是我在太陽底下曬了太久,又或許是因為我變老了,已經越來越力不從心。

# Take care of me when I get old. You too will grow old and may also need love, care, comfort, and attention.
當我年老時請好好照顧我,有一天,你也會老的啊。

# Go with me on difficult journeys, never say, "I can't bear to watch" or "Let it happen in my absence". Everything is easier for me if you are there. Remember, irrespective of what you do I will always love you.
在我生命最後的日子裡,請在我身邊。千萬不要說:「我不忍心看他這麼痛苦」或是「讓他的離去,趁我不在的時候發生吧」。因為,只要你在我身邊所有的事都會變得容易得多。還有…請不要忘記一件事,那就是我愛你。


資料來源:
The 10 Commandments From a Pet's Point of View
博客來.BookPost>>我其實擁有可以咬碎你手骨的尖銳牙齒,只是我選擇不咬你。

留言

熱門文章